Vege w Japonii

https://www.flickr.com/photos/mk_is_here/
Ostatnio napatoczyły mi się w Sieci teksty o tym, że wegetarianie albo będą zbierać i jeść trawę albo umrą z głodu w Japonii. Nie da się, nie ma, nikt nic nie rozumie i w ogóle tragedia. Nie jestem wegetarianką, ale to nic. Postanowiłam zrobić przewodnik o byciu vege w Japonii, bo nie lubię jak ktoś gada bzdury. ;) Oczywiście, że wegetarianizm w Japonii nie jest zbyt modny i nie jest super prosto znaleźć sobie odpowiednie jedzenie, ale... dla chcącego nic trudnego!

Poszukałam, poczytałam i mam dla Was listę miejsc, w których jest jedzenie vege oraz kilka przydatnych zwrotów po japońsku. 

Słowniczek:
  • bejitarian / saishokushugisha - wegetarianizm (ale niekoniecznie oznacza, że się też nie je ryb)
  • shōjin ryōri - można powiedzieć i tak. To jest określenie stylu życia buddyjskich mnichów, którzy nie tylko nie jedzą mięsa, ale i nie zabijają roślin. Tylko, że powiedzenie tego gdzieś prawdopodobnie spowoduje, że będą na Ciebie patrzeć jak na dziwaka... ;) Jednak jest miejsce, w którym można zjeść tego typu potrawy. Link jest w częsci tekstu pt. "Jadłodajnie". 

  • niku - mięso - 肉
  • sakana - ryba - 魚
  • hamu - szynka - ハム
  • toriniku - mięso z kurczaka - 鶏肉
  • chikin - kurczak - チキン
  • butaniku - wieprzowina - 豚肉
  • gyūniku - wołowina - 牛肉
  • yasai - warzywa - 野菜
  • hachimitsu - miód - 蜂蜜
  • chisu - ser - チーズ
  • tamago - jajko -
  • miruku - mleko - ミルク

  • Niku wa tabemasen. Nie jem mięsa.
  • Niku to sakana to toriniku wa tabemasen. Nie jem mięsa, ryb i kurczaków.
  • Watashi wa bejitarian desu. Jestem wegetarianką/wegetarianinem.
  • Saishokushugi desu. Jestem wegetarianką/wegetarianinem.
  • Bejitarian no ryori ga arimasu ka? Czy macie jakieś wegetariańskie potrawy?
  • Kono ryori ni niku ga haitte imasu ka. Czy ta potrawa zawiera mięso?


A tu, jeżeli ktoś z Was chce, są do wydrukowania różnego rodzaju karty, które można pokazać w restauracji. Takie np.: "nie jem mięsa, ryb i pochodnych" albo "mam alergię na..." KLIK


Jeżeli jedziesz na dłużej i chciałbyś mieć dostawy do domu tzw. Veggie Box to tu znajdziesz instrukcję jak to zrobić. Uwaga: przydatny jest do tego Japończyk albo znajomość japońskiego:

- skąd wziąć Veggie Box? KLIK (po angielsku)

- jak zamówić Veggie Box? KLIK (po angielsku)



https://www.flickr.com/photos/jseita/

Jadłodajnie:

1. TOKIO

- W Tokio, wg strony Happy Cow, jest 157 miejsc z wegetariańskim i wegańskim jedzeniem. STO PIĘĆDZIESIĄT SIEDEM!!! KLIK

- Jeżeli ktoś woli inną stronę to na Tokyo Out jest lista 22 miejsc KLIK

+ NARITA (lotnisko) - 4 - KLIK


2. KIOTO

- Tenryuji Shigetsu w Arashiyamie - KIOTO (shōjin ryōri)
ceny to 3000, 5000 i 7000 jenów

- 55 miejsc z wegetariańskim i wegańskim jedzeniem. KLIK


3. OSAKA

- 41 miejsc z wegetariańskim i wegańskim jedzeniem. KLIK


4. SAPPORO 

- 25 miejsc z wegetariańskim i wegańskim jedzeniem. KLIK


5. YOKOHAMA 

- 7 miejsc z wegetariańskim i wegańskim jedzeniem. KLIK


6. POZOSTAŁE MIASTA

- Jest jeszcze 70 innych miast, w którym można znaleźć źródło jedzenia vege... KLIK




A na koniec mam dla Was fajny link: tu kliknij :)


Bibliografia:


Lubisz to?
all rights reserved :) ®

Komentarze

  1. Happy Cow to aplikacja ratująca życie, jej twórca powinien dostać jakąś nagrodę. :) System karteczkowy to też niezły pomysł, choć ideałem byłoby pewnie po prostu znać język i się dogadać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba w każdym kraju, gdzie rosną warzywa i owoce, można przeżyć nie jedząc mięsa, trudno mi uwierzyć, żeby mogło być inaczej :P. Fajnie, że pokazałaś, że się da, ile w Japonii jest takich miejsc i że nikt nie musi skonać z głodu :D.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania! <3 (Maniacy gramatyczni, reklamy, czytanie bez zrozumienia i hejty nie są mile widziane. :)