[WKoło_UX] Wayfinding? A co to?


2/9: Lynch wyróżnił pięć elementów, które pozwalają ludziom zorientować się gdzie są i dokąd mogą pójść. Są to: ścieżki, węzły, punkty orientacyjne, krawędzie i dzielnice.



3/9: Ścieżki to kanały, którymi zwykle podąża obserwator: ulice, chodniki, korytarze.



4/9: Węzły to punkty, w których należy podejmować decyzje, np. skrzyżowania, przystanki, stacje.



5/9: Punkty orientacyjne to budynki lub obiekty fizyczne, które służą jako punkt odniesienia. Pomagają ustalić kierunek lub pozycję.



6/9: Krawędzie to postrzegane granice, takie jak ściany, budynki i linie brzegowe

7/9: Dzielnice - dzielą miasto na mniejsze kawałki, które mają wspólne cechy identyfikujące.

8/9: Spotkajmy się online!




9/9: Bibliografia:

Yun Xuan, Wayfinding cues in UX design, https://uxplanet.org/wayfinding-in-digital-spaces-bd49ec4e9e51 [dostęp: 4.09.22]
Ricardo Escobar, The City Image and Its Elements, https://www.thecapybara.net/post/the-city-image-and-its-elements [dostęp: 4.09.22]

Early wayfinding maps, https://www.designworkplan.com/read/early-wayfinding-maps


🔅 Osoby, które chcą dowiedzieć się ciekawych rzeczy m.in. o
#UX, #ArchitekturaInformacji, #wayfinding, #projektowanie, #narzędzia, #badania itd. mogą rejestrować się jako słuchacze!
I tura: 15.01. - 25.01.2023, cena: 39 zł https://forms.gle/AaD1EKXw7bYieAX58 II tura: 1.02. - 25.02.2023, cena: 59 zł
🔅 Od kilku dni trwa również darmowa rejestracja dla prelegentów. Zapraszamy! https://forms.gle/nAdKBkFf2FKc2vM2A

c.d.n.
all rights reserved :) ®

Komentarze

  1. Twój post był genialny! Doceniam Twoją perspektywę. Nie mogę się doczekać Twoich przyszłych tekstów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania! <3 (Maniacy gramatyczni, reklamy, czytanie bez zrozumienia i hejty nie są mile widziane. :)