#2 (japońskie seriale)

#japonia #blog #artykuły #informacje #ciekawostki #podróż #akademik, Zettai kareshi: kanzen muketsu no koibito robot, 絶対彼氏 〜完全無欠の恋人ロボット〜 , fuji tv, Aibu Saki, Hayami Mokomichi, Rebound, リバウンド, ntv, Hammer session!,  ハンマーセッション!, tbs, drama, serial, seriale, dorama, japan


W poście nr 1 dotyczącym japońskich seriali zapomniałam Wam napisać czemu w ogóle obejrzałam cokolwiek. Otóż powody były dwa. Po pierwsze moja pokojowa-współlokatorka-akademikowa oglądała różne japońskie twory na potęgę, a że mnie ciekawią różne rzeczy z innych krajów, to coraz częściej zerkałam jej przez ramię. A po drugie? Co jest najlepszym źródłem
informacji o życiu gdzieś? O obyczajach, zasadach, przyzwyczajeniach, kulturze, humorze, o tym co wypada, a co nie, jak się zachowują ludzie i w ogóle o wszystkim? Poza tym o potrawach, jak się je, co się pije, o nazwach itd.??? No co? No przecież, że seriale. A ja chciałam to wszystko poznać, bo inne kraje są ciekawe. 

Wiadomo, że w serialach niektóre rzeczy są podkolorowane itd., ale jak się obejrzy kilka i powtarzają się pewne schematy, a do tego się coś doczyta, to nie jest trudno nauczyć się odróżniać prawdę od przejaskrawienia. 

A w ogóle, gdyby nie te seriale to ja bym już dawno Lubego zamordowała. Wierzcie mi. 

Jako, że nie wyszło mi zestawienie pięciu ulubionych dram zrobię to inaczej. Po prostu będę wybierać i opisywać. :) Dzisiaj na tapetę pójdą dwie śmieszne opowieści. Nie pamiętam już, który z tych seriali obejrzałam jako pierwszy. Dlaczego je łączę? Ponieważ w obu gra ta sama para aktorów: Aibu Saki (to jest pani) i Hayami Mokomichi (a to jest pan ;) ). Właściwie do tych 2 dodam jeszcze jeden, ale o tym później.

1. Zettai kareshi: kanzen muketsu no koibito robot -> 絶対彼氏 〜完全無欠の恋人ロボット〜

Serial jest oparty na mandze – trochę takich obejrzałam więc w teorii mogę powiedzieć, że parę tych mang i anime znam, tylko w wersji z aktorami. :) (Jakoś wolę oglądać żywych ludzi.) Nadawano go w Fuji TV w 2008 r., miał 11 odcinków, które trwały po 54 min. Główna bohaterka to nieszczęśliwie zakochana Izawa Riiko (Aibu). Pewnego dnia spotyka przypadkiem przedstawiciela cudownej firmy „Kronos Heaven” i tenże przedstawiciel nakłania ją do podpisania umowy i obiecuje, że jej życie zmieni się na lepsze. Kolejnego dnia przychodzi paczka, a w paczce siedzi facet. Facet okazuje się być robotem, który deklaruje bohaterce dozgonną miłość i chce być jej chłopakiem. Robot jednak darmowy nie jest. :) Serial jest przekomiczny i uważam, że świetnie zagrany.

#japonia #blog #artykuły #informacje #ciekawostki #podróż #akademik, Zettai kareshi: kanzen muketsu no koibito robot, 絶対彼氏 〜完全無欠の恋人ロボット〜 , fuji tv, Aibu Saki, Hayami Mokomichi, Rebound, リバウンド, ntv, Hammer session!,  ハンマーセッション!, tbs, drama, serial, seriale, dorama, japan


2. Rebound -> リバウンド

Odcinków ma 10, trwają po 54 min i nadawano go w roku 2011 na NTV. To jest z kolei opowieść o tym jak Ooba Nobuko (Aibu Saki) walczy z nadwagą po tym jak rzucił ją ukochany chłopak. Bohaterka zapisuje się w tym celu do kliniki odchudzania. W końcu osiąga idealną figurę i dostaje pracę w kobiecym magazynie. Podczas kolejnych odcinków pojawiają się różne problemy, których skutkiem jest to, że Ooba zaczyna znowu opychać się ciastkami i tyć. I tak na okrągło. Serial jest komedią i oczywiście opowiada miłosną historię. Abstrahując od tego, że jest naprawdę śmieszny, to nie mogłam wyjść z podziwu jak aktorów pogrubiano. Przemiana była naprawdę niesamowita! Ktoś odpowiedzialny za charakteryzację zasługuje na nagrodę. :)

#japonia #blog #artykuły #informacje #ciekawostki #podróż #akademik, Zettai kareshi: kanzen muketsu no koibito robot, 絶対彼氏 〜完全無欠の恋人ロボット〜 , fuji tv, Aibu Saki, Hayami Mokomichi, Rebound, リバウンド, ntv, Hammer session!,  ハンマーセッション!, tbs, drama, serial, seriale, dorama, japan


3. Hammer session! -> ハンマーセッション!

Postanowiłam dodać ten serial tu ponieważ gra w nim Hayami Mokomichi. Wiecie czemu go obejrzałam? Pewnego razu zaczepił mnie na twitterze chłopak z Japonii. Zaczęliśmy rozmawiać. Później dodaliśmy siebie też na facebooka. Właściwie prawie od razu poinformował mnie, że on niedługo będzie grał w serialu. Nie byłam przekonana czy mu wierzyć. ;) Podał mi tytuł więc sobie odnalazłam, a że akurat miałam fazę na dwa ww. seriale i zobaczyłam, że „oooo ten sam aktor” to pomyślałam, że co mi szkodzi. I wiecie co? Okazało się, że on tam faktycznie gra. Co prawda, tak jak mówił, ma rolę w stylu „robienia tła”, ale zawsze. Miga w różnych odcinkach. Ale nie powiem Wam, który to. :P 

11 odcinków po 58 min, rok 2010, oparty na mandze, nadawany w TBS. A o czym? Jest o nauczycielu w klasie licealnej. Nauczyciel ten jest oszustem, który uciekł z więzienia i skutecznie zakamuflował się w szkole. Udało mu się przekonać wszystkich, co do tego, że jest nowym belfrem. Hachisuka Gorou stosuje na swoich uczniach metodę „hammer session“, która ma pomagać im stać się twardszymi. Serial zabawny i ciekawy. :) Podobał mi się.

#japonia #blog #artykuły #informacje #ciekawostki #podróż #akademik, Zettai kareshi: kanzen muketsu no koibito robot, 絶対彼氏 〜完全無欠の恋人ロボット〜 , fuji tv, Aibu Saki, Hayami Mokomichi, Rebound, リバウンド, ntv, Hammer session!,  ハンマーセッション!, tbs, drama, serial, seriale, dorama, japan

Co Wy na to? Ktoś zna? :)


 
dziękuję za wypowiedź

all rights reserved :) ®




4 komentarze:

  1. Serial o facecie-robocie :D Chyba zobaczę z ciekawości!
    Ten drugi to trochę taka japońska "Brzydula"
    Ten trzeci to mi się skojarzył z filmem "Lekcja Zła" (Aku no kyōten: Joshō) Takashiego Miike

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee to nie jest w stylu "Brzyduli". To nie ten typ. :-P Taki serial tez był i będę o nim wspominać. A ten ostatni... Nie znam "lekcji zła", ale po tytule to tez niekoniecznie ten styl. Oni tam w serialu online robią dobre rzeczy. Pomagają sobie albo komuś. ;-)

      Usuń
    2. "Lekcję zła" oglądałam na ostatnim FF 5 Samków. Tam nie robili dobrych rzeczy... :D
      Wrzuciłam trailer do postu o japońskich filmach, które oglądałam w ramach tego festiwalu - możne Cię coś coś z nich zainteresuje: http://btth.pl/7-ff-piec-smakow-japonskie-filmy-rzadza/

      Usuń
  2. nr 1 znam i to dobrze :) obejrzalam ze wzgledu na mange i anime ( chociaz preferuje mange )

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania! <3 (Maniacy gramatyczni, reklamy, czytanie bez zrozumienia i hejty nie są mile widziane. :)