nocne Meiji Jingu



W tym roku mija 100 lat od śmierci cesarzowej Shoken. Z tej okazji w Meiji Jingu odybywają się róznego rodzaju uroczystości.
(BTW, pisałam już o świątyni Meiji tu >>KLIK<< i opowiadałam m.in. o tym jak przypadkiem trafilismy na kilka japońsko-tradycyjnych ślubów.) Jedna z uroczystości zaplanowana była na miniony weekend t.j. 5-6 kwietnia. 




Luby wraz z przyjaciółmi się tam zaturlali, a ja dostałam zdjęcia. Świątynia swoje wrota wyjątkowo otwarła na dłużej - do 20:30.

źródło / source (pdf)
Program:

źródło / source

Otóż... Cesarzowa żyła w latach 1850 - 1914 ze 122. Cesarzem Japonii. Są oni dziadkami obecnego władcy. Cesarzowa, jak podają źródła, wspierała Cesarza "za kulisami" - jak na dobrą żonę przystało, ale również prowadziła swoją własną działalność na rzecz narodu. Starała się rozwijać dobrostan swoich poddanych, a także promowała kobiecą edukację (już Ją lubię). 




źródło / source 

Poza tym bardzo interesowała się wydarzeniami światowymi i w związku z tym założyła fundusz nazwany Jej imieniem, który podarowała Czerwonemu Krzyżowi. Pieniądze te wykorzystywane są do dzisiaj. 

Uroczystości i różnych wydarzeń, np. wystaw, planowanych jest sporo. Najwazniejsze: 
A pozostałe tu. 

A poza tym, jak wiecie pewnie, w Tokio kwitną wisnie. Też mam zdjęcie z piątku - jako dowód. :) 





dziękuję za wypowiedź

Komentarze

  1. Jakoś dawno tu do Ciebie nie zaglądałam. A widać dzieje się... :) Tak bardzo chciałabym teleportować się choć na jeden dzień do Tokio i popatrzeć na te kwitnące wiśnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bym chciała się teleportować, bo mi Lubego brakuje :-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czekam aż moja własna prawdziwa, najprawdziwsza japońska sakurka zakwitnie - niestety w Polsce zakwitają one później niż te nasze rodzime :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś miałam w ogrodzie rodzinnym dwie sakury i nie wiem, jak to się stało, że są teraz dwa drzewa z orzechami włoskimi : p

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania! <3 (Maniacy gramatyczni, reklamy, czytanie bez zrozumienia i hejty nie są mile widziane. :)